Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yabancı Diller Yüksekokulu

YDYO Birim Bölüm Tanıtımı ve Amaçları

Yabancı Diller Yüksekokulu Misyonu

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu olarak üniversitemizin tüm akademik birimlerinde genel, akademik ve mesleki yabancı dil dersleri ve yabancı dil hazırlık programları sunarak öğrencilerimizin yabancı dil (okuma, yazma, dinleme, konuşma) iletişim, sosyal, eleştirel düşünme, yaratıcılık becerilerini geliştiriyor ve akademik başarılarını destekliyoruz.

Yabancı Diller Yüksekokulu Vizyon ve Hedefleri

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu olarak ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, etkili, yenilikçi ve alanında öncü bir dil eğitimi merkezi olmayı ve kalitemizi sürekli iyileştirmeyi hedefliyoruz.

Yabancı Diller Yüksekokulu Değerleri (Alfabetik Sırayla)

• Açıklık ve doğruluk

• Bilimsellik

• Çok kültürlülük

• Demokratik tutum ve davranışları özümsemek

• Emeğe saygı ve başarıyı takdir

• Etik

• Görev bilinci ve sorumluluğu

• Hizmet sunduğumuz kişi ve kurumların memnuniyetini ön plânda tutma

• Kurumsal aidiyet ve kurumu temsil etme

• Mükemmeliyetçilik

• Öz saygı ve insana saygı

• Paylaşma, dayanışma ve sorun çözmede bireyler ve birimler arasında etkili iletişim,

• Şeffaflık

• Toplumsal, kültürel ve sanatsal duyarlılık

• Ulusal ve Uluslararası değerlere bağlılık

• Yenilikçilik

Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Eğitimine Dahil Bölümler

Yabancı Dil Hazırlık Programları haftalık 22 saat yabancı dil eğitimin verildiği, eğitim dili %100 veya %30 yabancı dil olan bölümler için zorunlu, belirli bölümler için ise isteğe bağlı olan lisans veya önlisans öncesi bir yıllık eğitim programıdır. Eğitim dili %100 veya %30 İngilizce olan programlara kayıt yaptıran öğrenciler hazırlık muafiyet koşullarını sağlamıyor ise girecekleri seviye tespit sınavı sonucuna göre seviyelerine uygun şubelere yerleştirilerek hazırlık programına başlarlar. Zorunlu İngilizce hazırlık programına dahil akademik birimler aşağıda sunulmuştur:

 

Fakülte/ Yüksekokul

Bölümü/Ana Bilim Dalı

Fen Fakültesi

Biyoloji  (%30 İngilizce)

Fen Fakültesi

Moleküler Biyoloji ve G.  (%100 İngilizce)

Mühendislik Fakültesi

Çevre Mühendisliği  (%100 İngilizce)

Siyasal Bilgiler Fakültesi

Uluslararası İlişkiler  (%100 İngilizce)

Siyasal Bilgiler Fakültesi

İşletme  (%100 İngilizce)

Siyasal Bilgiler Fakültesi

İktisat  (%100 İngilizce)

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Uluslararası İlişkiler  (%30 İngilizce)

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

İngiliz Dili ve Edebiyatı

Eğitim Fakültesi

İngiliz Dili Eğitimi

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Biyomoleküler Bilimler  

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Türkiye Çalışmaları 

 

 

İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK

Hazırlık programına her akademik yılda kontenjan dahilinde sınırlı sayıda isteğe bağlı hazırlık öğrencisi kabul edilir. İsteğe bağlı hazırlık alan öğrenciler İngiliz Dili Eğitimi ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümleri dışındaki bölümlerin not ve devam koşullarına tabidir. İsteğe Bağlı Hazırlık programına kabul edilecek öğrenci sayısı, kontenjan belirleme ve başvuru esasları Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim kurulu kararı ile her kayıt döneminden önce belirlenir ve ilan edilir.

İsteğe bağlı hazırlık programı olan bölümler

Fakülte/ Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu

Bölümü/Ana Bilim Dalı

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

Arkeoloji

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

Tarih 

Siyasal Bilgiler Fakültesi

Siyaset Bilimi ve Kamu Yön.

İletişim Fakültesi

Radyo, Televizyon ve Sinema

Mühendislik Fakültesi

Bilgisayar Mühendisliği 

Mühendislik Fakültesi

Biyomühendislik 

Mühendislik Fakültesi

Gıda Mühendisliği 

Gökçeada MYO

Dış Ticaret 

Gökçeada MYO

Halkla İlişkiler ve Tanıtım 

Gökçeada MYO

İşletme Yönetimi 

Gökçeada MYO

Turizm ve Otel İşletmeciliği 

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri 

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Ekonometri 

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

İktisat 

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Kamu Yönetimi 

Çan Uygulamalı Bilimler Fakültesi

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik 

Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM MATERYALLERİ

Yabancı Diller Yüksekokulu dil öğretimi için kullanılan materyalleri her yıl görevli kurullar tarafından değerlendirerek, öğrencilerimizin ihtiyaçlarına cevap verebilecek akademik ve teknolojik yeterliliğe sahip Hazırlık Eğitim-Öğretim Paketini oluşturur. Sınıflarımızda multimedya yoğun bir şekilde kullanılmakta, sınıf içi derslere ek olarak laboratuvar çalışmaları ve sınıf dışında yürütülen online kaynaklar da öğrencilerimizin dil öğrenme sürecine katkı sağlamaktadır.

Her seviye için hazırlık eğitim öğretim paketi ve teminine ilişkin detaylar her akademik yıl başında yüksekokulu internet sayfasında ilan edilir. Öğrenciler seviye belirleme sınav sonuçlarına göre başlayacakları seviyeye uygun setleri alırlar. 

Ders kitaplarının bir kısmı çevrimiçi dil laboratuvarı desteğine sahiptir. Öğrencilerin kitap setlerinin içeriğinde yer alan çevrimiçi dil laboratuvarı erişim kodlarını muhafaza etmeleri gerekmektedir. Öğrenciler daha sonra kendilerine dersin ilgili öğretim elemanı tarafından verilecek olan sınıf kodları ve kitaplarından çıkacak olan aktivasyon kodu ile sisteme kayıt yaptırırlar. Bu sistemden hem ders dışında bireysel olarak hem de Yabancı Diller Yüksekokulundaki dil laboratuvarı saatlerinde faydalanılır. 

Öğrenciler bir kurda başarısız olursa bir kur tekrarı yaparken aynı ders materyallerini kullanır. Kur tekrarında yeni ders materyali satın alınmaz. 

Telif hakları yasası gereğince korsan kitap kullanmak ve orijinal kitapları izinsiz çoğaltmak cezai yaptırım gerektirdiğinden sınıflarda fotokopi ya da korsan kitap kullanmak yasaktır.

 

Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Eğitiminin Felsefesi

İngilizce Hazırlık Programımız, öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimseyen yapılandırmacı eğitim felsefesine dayanır. Bu felsefe, etkili iletişimin önemini, teknolojiden yararlanmayı, kültürel farkındalığı teşvik etmeyi ve sürekli gelişimi desteklemeyi ön planda tutar. İngilizce hazırlık programında, eğiticilerin dengeli bir rehberlik rolünü öncelikli görerek, sosyal iletişim ve iş birliğine vurgu yaparak, öğrencilere İngilizce dil becerilerini, kültürel farkındalıklarını ve 21. yüzyılın gereksinimlerine hazırlıklarını geliştirecek kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmayı amaçlıyoruz.

Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Programının Amaçları

  • Öğrencilerin İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek ve güçlendirmek.

  • Öğrencilere, İngilizceyi günlük, akademik ve profesyonel bağlamlarda etkili bir şekilde kullanmalarını sağlayacak dil becerileri kazandırmak.

  • Her öğrencinin öğrenme hedeflerini tanımlamasına, organize etmesine ve başarmasına yardımcı olmak, onlara kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmak.

  • Öğrencilerin dil öğrenimlerini desteklemek amacıyla dijital kaynaklara, dil öğrenme uygulamalarına ve çevrimiçi kaynaklara erişim sağlamayı teşvik etmek.

  • Öğrencileri farklı kültürleri anlamaya, bu farklılıklara saygı göstermeye ve küresel bir bakış açısı geliştirmeye teşvik etmek.

  • Öğrencilerin sosyal ve iletişim becerilerini artırmak.

Yabancı Diller Yüksekokulu Konum ve Altyapı Olanakları

Yabancı Diller Yüksekokulu binası, Terzioğlu kampüsüne girdikten sonra Ardes Özel Öğrenci Yurduna gelmeden önce Mühendislik Fakültesi karşısında, Güzel Sanatlar ve Spor Bilimler Fakültelerinin arasında yer almaktadır. Otobüs ile kampüse girdikten sonra 5. duraktadır. Birimimizde dersler, 12 tanesi Yabancı Diller Yüksekokulu, 8 tanesi de Spor Bilimleri Fakültesinde olmak üzere toplam 20 derslikte verilmektedir.

Ek olarak 1. Katta her birinde 20 bilgisayar bulunan 2 adet dil laboratuvarı, zemin katta ise yabancı dilde her türlü kaynağın ödünç alınabileceği bir dil kütüphanesi bulunmaktadır.

REHBERLİK VE DANIŞMANLIK

Her kur başında sınıflar için birer öğretim görevlisi sınıf danışmanı olarak atanmaktadır.  Danışman öğretim görevlileri aşağıda belirtilen konulardan sorumludur:

  • öğrencilerin şikayet, talep, istek ve sorunlarının dinlenmesi

  • muhtemel çözümlerin bulunması 

  • gerektiğinde bu konuların idarecilere aktarılması

  • öğrencinin sorununa ilişkin ilgili birime/kişiye yönlendirilmesi

  • öğrencilerin eğitim-öğretime ilişkin yaşayabilecekleri sorunların çözümlerinin aranması

Herhangi bir konuda şikâyet, istek, soru, itiraz veya talep sahibi öğrenci öncelikle danışman öğretim elemanı ile görüşmelidir. Öğrenci danışman öğretim elemanı ile yaptığı görüşme neticesinde sorununu çözememiş ise sırasıyla koordinatörlük, bölüm başkanlığı ve yüksekokul müdürlüğüne müracaat edebilir.

SINIF DEĞİŞİKLİĞİ

Öğrencilerin sağlıklı iletişim kurabilmeleri ve etkili bir öğrenme ortamında eğitimlerini alabilmeleri için belirli ölçütler ve öğrenci seviyeleri doğrultusunda öğrenciler uygun sınıflara atanmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin yerleştirildikleri sınıflarının talepleri üzerine değiştirilmesi mümkün değildir.  Herhangi bir sınıf içi disiplin problemi durumunda veya şube kapama/birleştirme gibi bir durumun ortaya çıkması halinde bölüm başkanlığı gerekli gördüğü takdirde öğrencilerin sınıflarını değiştirebilir.

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU İNTERNET SAYFASI

Hazırlık sınıfı ile ilgili ilanlar, bilgilendirmeler, mevzuat, sınav örnekleri, dilekçe örnekleri, ekstra materyaller gibi öğrencileri ilgilendiren konulara ilişkin paylaşımlar http://ydyo.comu.edu.tr/ adresi üzerinden yapılmaktadır. Bu sayfada yapılan ilanlar öğrencilere tebliğ niteliğindedir. Bu nedenle öğrenciler siteyi detaylı olarak incelemeli ve siteyi sık sık takip ederek güncel duyuru ve bilgilendirmelerden haberdar olmalıdır. 

ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ SORUMLULUKLARI

  • Öğrenciler sınıflarda bulunan araç ve gereçlere zarar vermemelidir.

  • Tüm öğrenciler derse zamanında gelmek ile yükümlüdürler. 1-2 dakikalık gecikmeler zaman zaman hoş görülebilir ancak öğrencilerin ilk ders de dâhil olmak üzere derse geç gelme gibi bir hakları söz konusu değildir. Geç kalan öğrencinin derse kabulü öğretim elemanının inisiyatifindedir ancak geç kalan öğrenci ilgili öğretim elemanının izni ile kalan sürede derse girse dahi o derse girmemiş kabul edilir ve yok yazılır.

  • Öğrenciler derslerde gerekli araç ve gereçleri mutlaka yanlarında bulundurmalıdırlar.

  • Gerek öğretim elemanlarına gerekse diğer öğrencilere karşı saygı çerçevesinde davranışlarda bulunulmalı ve sınıf içinde kullanılan üsluba ve genel ahlak kurallarına özen gösterilmelidir. 

  • Ders sırasında öğretim elemanlarından izin almadan cep telefonu veya benzer elektronik cihazları kullanmak kesinlikle yasaktır.

  • Sınıflardaki bilgisayar, ses sistemi, projeksiyon ve benzeri cihazlar derslerde kullanılmaktadır. Bu cihazların izinsiz olarak ders aralarında ve dersler bittikten sonra kullanılması yasaktır. 

  • Binada kütüphanenin ve öğretim elemanı ofislerinin bulunması ve hazırlık sınıfı dersleri bittikten sonra binayı kullanan diğer birimler derslere devam edebileceği için bina içinde gürültü yapılmamasına özen gösterilmelidir. 

Bütün kurallar sizlere daha etkili ve sağlıklı bir eğitim öğretim ortamı sunmak için vardır. Önceliğimiz öğrenci yararı ve kaliteli eğitim sunmak ve bir öğrencinin diğer bir öğrencinin kaliteli eğitim alma hakkını engellemesinin önüne geçmektir. Öğrenciyi merkez alan eğitim anlayışımız, insan odaklı yaklaşımlar, karşılıklı iletişim, hoşgörü, empati ve iyi niyet ile herhangi bir olumsuzluk yaşanmadan bütün sorunların çözülebileceğine inanıyoruz.