Öğretim üyelerimizden Doç. Dr. Bora Demir'in " AI voice journaling for future language teachers: A path to well-being through reflective practices" başlıklı çalışması, eğitim alanının prestijli dergilerinden biri olan SSCI Q1 indeksli British Educational Research Journal'da yayımlanarak büyük bir başarıya imza attı!
Bu nitel araştırma, öğretmenlik uygulamaları sürecinde yaşanan duygusal ve mesleki zorluklarla başa çıkmada, yapay zeka destekli bir sesli günlük uygulamasının (Audio Diary) İngilizce öğretmen adaylarının iyi oluşuna nasıl katkı sağladığını inceliyor. Katılımcılar, dört hafta boyunca günlük deneyimlerini ve duygularını kaydederken uygulamadan aldıkları AI tabanlı geri bildirimler sayesinde, mesleki gelişimlerinde ve duygusal dayanıklılıklarında önemli ilerlemeler kaydettiler.
Başlıca Bulgular:
Sesli günlük uygulaması, öğretmen adaylarının duygu düzenleme ve öz farkındalık becerilerini geliştirdi.
Yansıtıcı öğretim uygulamalarını destekleyerek kişisel ve mesleki gelişim sağladı.
Stres, zaman yönetimi ve rol çatışmaları gibi zorluklarla başa çıkmalarında önemli bir destek sundu.
Bu çalışma, yapay zeka destekli teknolojilerin öğretmen eğitimi programlarına entegre edilmesinin, adayların hem psikolojik hem de profesyonel gelişimlerini desteklemede güçlü bir araç olabileceğini göstermektedir.
Bu değerli çalışmasından dolayı Doç. Dr. Bora Demir’i tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.
Demir, B. & Özdemir, D. (2025). AI voice journaling for future language teachers: A path to well-being through reflective practices. British Educational Research Journal, 00, 1–32. https://doi.org/10.1002/berj.4174