Akademik personelimize yönelik olarak düzenlenen "Writing Evaluation" workshop'unda, yabancı dilde yazılmış paragraf ve deneme yazılarının (essay) değerlendirilmesi üzerine kapsamlı bir eğitim gerçekleştirildi. Eğitim, yazılı eserlerin değerlendirilmesi sürecinde kullanılan değerkendirme araçlarının (rubric) etkinliğini artırmayı hedefleyerek, akademik personelin değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçladı.
Eğitimin ana odak noktası, yazılı değerlendirme sürecinde rubriklerin nasıl doğru ve tutarlı bir şekilde kullanılabileceğiydi. Katılımcılar, deneme ve paragraf yazılarının değerlendirilmesinde değerlendirme araçlarının (rubric) etkin biçimde nasıl uygulanacağını öğrenirken, şu konular üzerinde duruldu:
Katılımcılara, farklı yazı türleri için hazırlanmış mevcut değerlendirme araçları üzerinde detaylı inceleme fırsatı verildi. Rubriklerin kriterlerine göre nasıl notlandırma yapılacağı ve hangi unsurların ön plana alınması gerektiği örneklerle açıklandı.
Eğitim sürecinde kullanılan değerlendirme araçlarının güçlü ve zayıf yanları üzerinde tartışmalar yapıldı. Bu değerlendirmeler ışığında, rubriklerin daha etkili hale getirilmesi ve güncellenmesi adına akademik personelden geri bildirimler alındı.
Eğitimin bir diğer önemli bileşeni, tüm değerlendiricilerin aynı bakış açısı ile değerlendirme yapabilmesini sağlamak oldu. Bu amaçla, katılımcılara verilen yazılar üzerinde ortak bir değerlendirme çalışması yapılarak, değerlendirme kriterlerinde birlik sağlanmasına yönelik adımlar atıldı.