Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yabancı Diller Yüksekokulu

Covid-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Geçiş

2020 akademik yılı bahar yarıyılı başında, Covid-19 salgının ülkemizi etkileme ihtimaline karşın Yabancı Diller Bölüm başkanlığı tarafından bir eylem planı hazırlanmıştır. Bu plan doğrultusunda dijital araçların ve öğrenme yönetim sistemlerinin kullanımına ilişkin ihtiyaç analizi yapılmıştır yapılmıştır.

Üniversite 16 Mart 2020'de eğitime ara verilmesi üzerine daha önce hazırlanan eylem planı doğrultusunda hem personel hem de öğrencilerle Edmodo, Turnitin ve Zoom gibi dijital araçların nasıl kullanılacağına ilişkin video eğitimleri paylaşılmıştır. Hızlı bir şekilde öğretim elemanları ve öğrencilerin Edmodo öğrenim yönetim platformuna geçişi sağlanmıştır. 16 Mart 2020’den çevrim içi senkron derslerin başladığı 23 Mart 2020 tarihine kadar asenkron ders videoları ve ders materyalleri hazırlanmış ve öğrencilerle Edmodo üzerinden paylaşılmıştır. Böylece eğitimin aksamasının önüne geçilmiştir.

23 Mart 2020'de üniversite senatosunu kararı doğrultusunda uzaktan eğitime geçilmiş ve çevrimiçi senkron dersler Microsoft Teams'de işlenmeye başlamıştır. Uzaktan eğitime geçişin hemen ardından ders içerikleri ve öğrenim çıktıları uzaktan eğitime göre güncellenmiştir. Bu süreçte öğretim elemanlarını uzaktan eğitime yönelik dijital araçları etkin kullanımının desteklenmesi adına çevrimiçi eğitimler düzenlenmiştir.

Ölçme değerlendirme faaliyetlerinin hem öğrenmeyi teşvik edip düzenlemesi hem de öğrenci başarısını doğru ölçebilmesi adına ölçme -değerlendirme araçları ve yöntemleri uzaktan eğitime göre güncellenmiştir. Hazırlık programında ölçme-değerlendirme proje ve ödevler aracılığı ile yapılmıştır. Temel Diller biriminde ise çevrimiçi sınavlar kullanılmıştır. Ödev ve projelerin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirileceğine ilişkin bir çerçeve oluşturulmuş, öğrenci ve akademik personelle paylaşılmıştır. Bu çerçevede ödev/projenin nasıl yapılacağına ilişkin açıklama, hedefler, öğrenim çıktıları, süreç, beklenen ürün, intihal politikası, son teslim tarihleri ve değerlendirme kriterleri yer almıştır. Böylece hem akademik personelin hem de öğrencilerin sürece ilişkin yazılı olarak somut bilgilendirilmesi sağlanmıştır. Öğrencilerin teslim ettikleri yazılı ödev ve projelerin Turnitin ile benzerlik raporları alınmış ve intihal durumları incelenmiştir. Akademik personel Turnitin’in bir öğretim yönetim sistemi olarak nasıl kullanılacağı, benzerlik raporlarının nasıl alınacağı, intihal raporlarının nasıl yorumlanacağı konusunda videolar aracılığı ile bilgilendirilmiştir.